woensdag 8 september 2010

FOT31P ''Het contrast''

de voorbereiding...

Bij ''contrast'' kan een hoop door je hoofd schieten. Dat was bij mij ook het geval. Heel even zag ik door de bomen het contrast niet meer, zullen we maar zeggen. Na een hoop denken, waar ik nog steeds niet helemaal klaar mee ben, kwamen er toch een aantal concrete ideeen in mijn hoofd op. Zo wil ik eigenlijk meteen in de dikke van Dale gaan neuzen, op zoek naar de definitie van het woord 'contrast'. Of het etymologisch woordenboek waar ik de herkomst van het woord kan opzoeken. Echter heb ik dit nog niet gedaan, op internet moet ik betalen en allerlei abonnementen aangaan om slechts 1 woord op te zoeken, en zelf heb ik niet zo gauw de juiste woordenboeken bij de hand. Ik weet wel dat ik de betreffende boeken bij mijn ouders thuis liggen.

Een ander plan wat ik had, is om in de studio een wat oudere vrouw neer te zetten. Jaartje of 60 en typerend voor haar leeftijd gekleed: bloemetjes jurk, kniekousen, permanentje en fel rode lippenstift die hard reflecteert in de camera. Zo een vrouw, maar dan wel met een dikke elektrische gitaar om haar hals.

Een andere, meer locatie-gerichte, optie is om op straat op zoek te gaan naar contrasterende taferelen. Dat kan in kleur zijn, of de situatie zelf. Arm/rijk, dik/dun, dat soort dingen. Uit de praktijk blijkt altijd dat dit soort situaties niet voor het oprapen liggen. Ik ga dus even kijken hoever ik daarmee kom. Ook kan ik altijd dergelijke dingen ensceneren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten