maandag 13 september 2010

Locatie ideeen


Voor op straat heb ik een ongeveer gelijk principe in gedachte. Deze krijgt een maatschappelijk sausje erover heen. Dit omdat dit later, als ik journalist ben, ook vaak aan bod gaat komen in mijn werk. Het idee is om twee contrasterende mensen te nemen, bijvoorbeeld een oud, Hollands, dametje en een jonge buitenlandse jongeman. Het vrouwtje gaat staan met een spiegel voor haar gezicht, waarop de jongeman op zo'n manier gaat staan dat het lijkt alsof zijn hoofd op het dametje zit. Hiermee zou je kunnen zeggen dat 'iedereen' gelijk is en blablabla... eigenlijk vind ik dat al weer veeeeel te clichématig klinken maar het is toch een aardig gegeven. Mensen kunnen het interpreteren zoals ze willen. Ik ben met dit idee geïnspireerd geraakt door de postbus 51 spot waar allerlei mensen te zien zijn die een bordje voor hun gezicht hebben met een ander gezicht erop. Een vrouw met een hoofddoekje bijvoorbeeld, die een plaatje van een vrouw zonder hoofddoek voor haar heeft. En dan onder het mom van: ,,Moet jij verbergen wie je bent?''

Geen opmerkingen:

Een reactie posten